Wednesday, December 24, 2008

rita rudaini kahwin lari???

hmmm...skag ngah hangat kat dlm paper berkenaan perkahwinan rita ngan aidil player bola kebangsaan...
perkahwinan yang dikatakan berlangsung di selatan thai itu dilangsungkan tanpa pengetahuan sesiapapun melainkan mereka sendiri...
mereka dikatak menganbil keputusanb sebegitu keran niat mereka tidak mendapat restu daripada keluarga aidil...

Monday, December 1, 2008

6 orang usahawan internet bermula dengan eBay

Pernah tak anda cuba berniaga di laman web eBay?

Tahukah anda eBay umpama lubuk emas bagi mereka yang ingin
menjana pendapatan hebat?

Oklah,

Tak perlu nak pendapatan hebat.. Tahukah anda, kawan saya
seorang suri rumah menjana pendapatan RM1000 sebulan hanya
menjalankan bisnes dari rumah secara sampingan?

Mungkin RM1000 itu tidak best kot?

Ok, ada lagi seorang kawan saya, seorang pelajar IPTS buat duit
dengan eBay RM3,000 sebulan tanpa memiliki produk sendiri?

Itu kisah kawan-kawan saya..

Tapi jika anda kenal nama Sabri Saifulsham, Syam RajaAdsense,
Matzis, Shahraduan, Sifu Lan dan Noorizam Shah,

Mereka ini juga telah menjana pendapatan di laman web eBay.

ini bukan cerita main-main.. memang betul

Anda boleh tanya mereka sendiri.

Saya baru sahaja baca panduan dari Noorizam Shah, penulis
ebook panduan asas bisnes ebay "BEST SELLER", panduannya
begitu lengkap sehingga anda tidak perlu pening kepala
untuk mulakan bisnes Ebay anda.

Memandangkan, saya dan kawan-kawan lain tak sabar nak sama-sama
buat duit dengan eBay, jadi Noorizam Shah telah beri peluang
kepada anda dan kawan-kawan lain untuk dapatkan PANDUAN
ini segera.

Opss..

Noorizam Shah hanya buka TAWARAN ISTIMEWA ini untuk 200 orang
terawal sahaja.

Lepas tu, Noorizam Shah akan naikkan harga.

Dengar cerita, TAWARAN ini sedang berlegar hangat di internet,
kalau anda lambat bertindak, rasanya bakal berputih matalah!

Klik sini segera

Wednesday, November 12, 2008

Duit?? Pnting atau tidak??

Mesti kita penah dengar ucapan camni ”duit bukanlah segala-galanya, kalo duit bertimbun pun, tapi hidup xbahagia, byk penyakit nk wat apa.” Btulke pemikiran yang camni.. maksudnye, kalo duit xde pun, kita still leh hidup bahagia? “Btul ke ?”, kata ehsan dlm cite upin&ipin.
Ade gak yang cakap, duit punca segala masalah… istri lari sebab laki die xde duit, berbalah sesame ahli keluarga dek xpuas hati cara pembahagian harta pusaka yang bukan die pun cari…(org da bagi tu syukur la… nk lebeh2 cr la sendiri). Sebab duit gak seseorang tu leh bertukar dari seorang yang penyanyang menjadi seorang yang pembengis. Tapi betul ke duit boleh beli segala-galanya temasuk kasih-sayang?
Tapi bagi aku la, duit tu penting, tapi bukan segala-galanya.. sape stuju angkat tangan k… hahah.. btul x? tambah-tambah dalam zaman skarang ni… nk masuk toilet pun kena bayar 2 posen tu pun kalo naseb bek.. kat klcc masuk toilet kena cas 2 ringgit wooo… kita kena ada duit tapi jangan sampai duit tu yang menguasai kita.. aku da penat hidup xcukup duit.. nk blajr pun susah…

Tuesday, November 11, 2008

5 Langkah Membina Minda Jutawan

lagi tips dari dr irfan...
Ayie, pernahkah anda fikirkankan, apakah sebenarnya di dalam
minda seorang jutawan? Apakah persediaan minda yng dilakukan untuk
menjadi seorang yang berjaya?

Pernahkah anda dengar cerita tentang seseorang yang tiba-tiba
mendapat durian runtuh (dari segi kewangan, bukan durian!), tetapi,
tidak lama kemudian segala yang dimiliki hilang entah ke mana?

Ini adalah kerana minda seseorang itu belum bersedia menerima
situasi durian runtuh tersebut. Maka, terjadinya konflik antara
minda yang belum bersedia dan tingkah lakunya.

Tulisan saya kali ini adalah berdasarkan kajian yang dilakukan
keatas orang-orang yang berjaya, tidak kira jutawan, ahli sukan,
personality atau ahli politik. Teknik yang sering digunakan dalam
menguasai minda di gelar NLP (Neuro linguistic programming).
Artikel ini menyentuh satu cara menguasai minda yang sering
digunakan dalam mempersedia dan mencapai apa sahaja kejayaan.

Fikiran manusia adalah sesuatu yang amat kompleks di mana ia
dikatakan manusia belum lagi menggunakan kuasa minda sepenuhnya.
Minda anda adalah sesuatu yang amat canggih sehingga tiada komputer
di dunia dapat berfungsi seperti minda anda. Bagaimanakah caranya
menggunakan kuasa minda untuk berjaya? Berikut adalah 5 langkah
untuk membangunkan minda jutawan...

Langkah 1: Penuhi fikiran anda dengan apa yang anda mahukan.

Ia dikatakan bahawa seseorang itu akan menjadi apa yang
difikirkannya pada kebanyakan masa. Apa yang anda sering fikirkan?
Usahawan yang berjaya sering memenuhi mindanya dengan kejayaan
berurusniaga. Ahli sukan yang berjaya sering memenuhi mindanya
dengan gambaran memenangi pingat.

Ahli sukan popular, Lance Armstrong pernah menghidap penyakit barah
yang amat serius sehinggakan para doktor menganggap beliau tidak
akan dapat meneruskan hidup. Lance Armstrong bukan sahaja
membuktikan beliau boleh pulih dari barah, tetapi dengan
menggunakan teknik memenuhi fikirannya dengan gambaran kejayaan
dalam bidang lumba basikal, Lance kemudiannya memenangi
pertandingan basikal yang paling sukar sekali, iaitu Tour de France
sebanyak 7 kali!

Dengan memenuhi minda anda dengan apa yang anda mahu, ianya akan
menjadi sebahagian dari minda separuh sedar anda sehingga minda
anda sendiri akan mendorong anda mencapai apa jua kejayaan.

Langkah 2: Sebutkan dengan jelas

Sebut dan luahkan secara verbal dengan jelas apa yang ada di minda
anda. Ini adalah kerana, dengan menyebut, minda akan berfungsi
dengan lebih sempurna. Teknik ini digelar teknik affirmation.
Teknik ini merupakan kata-kata yang membantu dalam membangunkan
diri sendiri. Affirmation yang paling popular digunakan di dunia
adalah:

"In every day and every way I am getting better and better".

"Setiap hari, dan setiap cara, saya menjadi insan yang semakin baik"

Ianya adalah penting untuk kata-kata anda adalah sesuatu yang
benar. Maksudnya, sekiranya setiap hari anda menjadi semakin malas,
maka, kata-kata itu tidak akan membantu, tetapi hanya akan
mengurangkan motivasi anda oleh kerana minda akan menemui konflik.

Sebagai contoh, sekiranya anda menyebut berulang kali "Saya akan
pergi ke Gym untuk bersenam dan menjadi semakin kuat", tetapi anda
hanya duduk di rumah dan bermain Playstation 2 anda 24jam sehari,
kata-kata affirmation tersebut tidak akan membantu anda. Malah,
ianya akan mengurangkan motivasi anda.

Apabila memberi affirmation, sebutkan yang benar sahaja seperti
"Saya kini tiada wang, saya perlu menyiapkan novel saya yang akan
membantu dalam kewangan saya!". Kemudian, terus ke komputer anda
dan mula kerjakan novel anda itu!


Langkah 3: Bayangkan anda berjaya mendapat apa yang anda inginkan

Dalam minda, anda perlu membayangkan masa hadapan di mana anda
dapat melihat bahawa anda telah mencapai kejayaan tersebut.
Sekiranya anda inginkan kemewahan, bayangkan dalam 10 tahun lagi
apa yang anda telah capai, mungkin rumah banglo 3 tingkat bersama
swimming pool dan 3 buah kereta mewah di garage. Sekiranya anda
seorang ahli sukan, maka bayangkan anda memenangi acara anda.
Berdiri di podium dan disarungi pingat emas.

Lebih jelas anda menggambarkan bahawa anda berjaya mendapat apa
yang anda ingini, maka, lebih hebat minda anda akan berfungsi untuk
mencapai cita-cita tersebut. Bayangkan suasana, waktu, warna, cuaca
dan sebagainya dengan jelas.

Lebih lama anda dapat menyimpan gambaran ini di dalam minda anda,
lebih hebat efeknya kepada anda. Simpan gambaran tersebut selama 1
minit... 5 minit... 10 minit dan sebagainya. Seorang pemain bola sepak
terkenal sebelum memulakan perlawanan bola sepak, menyimpan
gambaran kejayaannya di padang dalam kepalanya selama 90 minit-
iaitu jangka masa seluruh perlawanan!

Kekerapan anda menggabarkan ini juga akan membantu, di mana
sekiranya anda lebih kerap membayangkannya setiap hari, maka, ia
akan mudah menjadi untuk anda. Jangan lupa- anda akan menjadi apa
sahaja yang anda fikirkan pada kebanyakan masa.


Langkah 4: Masukkan emosi

Manusia adalah insan yang beremosi. Emosi digunakan untuk membakar
semangat anda dalam mencapai apa sahaja kejayaan. Dalam memikirkan
apa yang anda mahu, affirmation, dan juga membayangkan anda
mencapainya, masukkan unsur-unsur emosi di dalam kesemuanya.

Menurut Abraham Maslow, emosi adalah asas utama yang membentuk
hireraki keperluan Maslow. Bayangkan diri anda gembira, keluarga
anda gembira, teman-teman anda mengucapkan tahniah, seluruh suasana
di sekeliling anda yang gembira dengan pencapaian anda. Ketika
affirmation juga, luahkan dengan penuh semangat dan emosi oleh
ekrana ianya akan membantu anda.

Emosi dalam setiap langkah ini bagaikan minyak membakar motivasi
anda.

Langkah 5: Percaya dan yakin ini terjadi

Langkah terakhir, adalah dengan gambaran apa yang anda inginkan,
kata-kata affirmation yang bermakna, visual di dalam minda anda
telah mencapai apa yang anda inginkan bersama emosi yang membakar,
kesemuanya adalah tidak guna sekiranya anda tidak percaya dan yakin
anda akan berjaya.

******

Kejayaan adalah keadaan minda. Dengan menguasai minda anda, iaitu
dengan cara anda berfikir, anda juga boleh membangunkan minda
jutawan di dalam fikiran anda.

Bagaimanakah langkah-langkah ini membantu anda? Bayangkan scenario
ini yang saya pasti anda pernah lalui.

Anda bangun dari tidur dan mendapati jam loceng anda tidak berbunyi
dan anda kini lewat untuk satu temujanji yang penting! Apa yang
terjadi? Dengan serta merta anda keluar dari katil, menyiapkan diri
anda dengan pantas. Secara tiba-tiba anda mengerah seluruh tenaga
anda untuk memotivasikan anda memenuhi temu janji itu, bukan?

Cuba fikirkan, adakah ketika itu minda anda dipenuhi dengan
langkah-langkah di atas? Sudah tentunya. Sebaliknya, anda boleh
menggunakan langkah-langkah ini untuk memotivasikan anda mencapai
kejayaan yang anda inginkan.

Sunday, November 9, 2008

ARSENAL STILL BERBISA...

mesti ramai peminat man u kat luar sana terkejut ngan result game man u vs arsenal....
hahaha...
2-1 arsenal berjaya membuktikan yang dorang tetap power hebat....
tahniah pada nasri player baru arsenal coz dah berjaya meledakkan gawang man u 2 kali mlm tadi....

Tuesday, November 4, 2008

SENJATA JUTAWAN

Sering saya ditanya "Apakah rahsia untuk menjadi kaya?". Apa satu
perkara yang boleh kita lakukan untuk memastikan kita menjadi
jutawan?

Jawapannya amat mudah- infact, ianya bukan lagi rahsia
oleh kerana didalam apa jua buku kewangan peribadi di dunia, sudah
pasti terdapat satu bab menceritakan cara ini. cara yang 100%
sekiranya digunakan akan menjadikan kita jutawan. Ya, anda juga boleh
menjadi jutawan sekiranya mengikut cara ini. Tidak kira latar belakang
pendidikan kita, tidak kira tahap intelegent kita, tidak kira apa
kepakaran kita, terdapat satu cara yang akan memastikan seseorang
itu menjadi jutawan. Namun, tidak ramai yang benar-benar mengambil
kesempatan ini.

Caranya bukanlah cara cepat kaya... tetapi, cara pasti kaya. Hendak
tahu apakah caranya? Izinkan saya jelaskan dengan satu gambaran...

Bayangkan seorang bayi apabila dilahirkan, pada setiap hari, ibunya
meletakkan RM1.00 ke dalam tabung untuk bayi tersebut. Sehari satu
ringgit. Sebulan jumlah nya menjadi RM30. Setahun, jumlahnya
menjadi RM365. Teruskan simpanan kedalam tabung bayi tersebut dan
ketika bayi itu berumur 40 tahun, jumlah yang terkandung didalam
tabung tersebut adalah RM14,600.

Wang yang disimpan tidak berkembang. Mungkin tabung yang digunakan
perlu upgrade menjadi tabung yang lebih besar. Tetapi, let's face
it... RM14,600 dari simpanan selama 40 tahun bukanlah jumlah yang
besar.

Sekarang, bayangkan sekiranya wang tersebut di simpan di dalam unit
simpanan yang memberi pulangan interest sebanyak 12% setahun dan
RM1 di simpan setiap hari sejak dilahirkan. Wang yang sepatutnya
hanya RM14,600, kini menjadi RM352,943.18 selepas 40 tahun.

RM352,943.18 ??? Dari mana datangnya lagi RM338,343?

Ini adalah jawapan kepada soalan bagaimana hendak menjadi kaya
dengan pasti. Penambahan RM338,343 tersebut datangnya dari kuasa
kompaun (Compound Interest)

Compund Interest adalah alat yang paling utama yang memberi kekayan
kepada orang-orang kaya di dunia. Elbert Einstein pernah di tanya
mengenai compund Interest. Jawapan yang diberikan olehnya amat
mudah. Katanya, compund interest adalah "the greatest invention of
all time".

Sememangnya contoh saya mengenai bayi di atas agak tidak lojik.
Takkan pula seorang ibu boleh memasukkan RM1 setiap hari sehingga
umur bayi tersebut 40 tahun. Tetapi, contoh saya tersebut adalah
untuk menunjukkan bahawa betapa kecilnya simpanan kita, sekiranya
dilaburkan pada jangka panjang, ia akan menjadi amat besar!

Saya mempunyai kenalan yang tahu mengambil advantage kuasa kompoun
interest. Mereka adalah pasangan suami isteri sederhana. Pendapatan
suami adalah RM2,500. Pendapatan Isteri juga RM2,500. Mereka hidup
dengan sederhana dan tidak boros. Sehinggakan, segala perbelanjaan
untuk menampung hidup dibayar oleh suami- kediaman, kereta, makan
minum dan segala keperluan di bayar oleh suami. Manakala, gaji
isteri di simpan ke dalam unit simpanan yang memberi pulangan 12%
(Kini di Malaysia, pulangan 12% adalah agak biasa sekiranya anda
research syarikat-syarikat Mutual funds).

Pasangan tersebut sebenarnya adalah didalam jalan yang akan membawa
mereka menjadi jutawan!

Bagai mana? Dengan menyimpan RM2,500 setiap bulan dan diberi
pulangan 12% atas simpanan mereka, katakan mereka mulakannya pada
umur 25 tahun (kahwin muda!).

Sebelum umur mereka mencecah 45 tahun, kekayaan mereka berjumlah RM
2,473,138.41 . Ya, hampir RM2.5 juta! Dan ini dengan hanya
menganggap gaji Isteri yang disimpan langsung tidak naik selama 20
tahun tersebut. Pasangan tersebut mencapai status jutawan pada umur
38 tahun! Kesemua ini adalah hasil kuasa compound interest!


Sekiranya anda tidak teruja dengan angka-angka ini, biar saya
jelaskan lagi mengenai kuasa kompound interest dan apakah kunci
kejayaan kompoun interest.

Kunci untuk kompoun interest. Iaitu, mulakan dengan cepat!
Sekiranya anda berlengah memulakan simpanan anda, efek kompun
interest diperlambatkan.

Perhatikan senario ini. Zahid menyimpan RM200 setiap bulan sejak
mula bekerja pada umur 20 tahun.

Asri pula lambat mengambil tindakan. Asri mula menyimpan pada umur
27 tahun. Tetapi, Asri menyimpan RM400 setiap bulan. dua kali ganda
lebih dari Zahid.

Mari kita lihat apabila mereka berdua menjangkau umur 38 tahun...

Simpanan pelaburan Zahid adalah RM 115,124.39

Simpanan pelaburan Asri pula adalah RM 108,758.34 - walaupun Asri
menyimpan dua kali ganda dari pada Zahid.

Ini menunjukkan keputusan Zahid melabur awal- walaupun sedikit
jelas memberi pulangan yang lebih berbanding dengan Asri yang
mengambil keputusan melabur lewat - walaupun dua kali ganda.

Sekarang, mungkin antara pembaca mengeluh... tapi Irfan- menunggu
20 tahun adalah masa yang lama! Menunggu 15 tahun adalah masa yang
lama untuk mencapai kekayaan.

Anggap compound interest sebagai alat untuk menjadi kaya. Walaupun
mungkin mengambil masa yang lama, namun, ia adalah cara yang pasti.
Teringat saya tentang cerita sang arnab dan kura kura. Di mana
arnab dengan pantas dan bongkak memulakan perlumbaan. Tetapi, di
akhir perlumbaan, sang kura-kura yang perlahan yang tersenyum
riang memenangi perlumbaan!

Buat pesanan akhir, tanya diri sendiri. Boleh kah anda menyimpan
RM10 setiap hari mulai hari ini kedalam akaun pelaburan yang
memberi pulangan 12% setahun? Jika boleh, teman, dalam masa 30
tahun, anda juga adalah seorang jutawan!

Salam cemerlang!

ps: Untuk melipat kali gandakan pendapatan melalui compound
interest, tambahkan hasil pendapatan anda, mungkin dari memulakan
perniagaan secara sambilan dan gabungkannya dengan pendapatan
melalui compound Interest ini.


dipetik daripada rahsiainternet.com

Monday, June 30, 2008

BULUHMAS

AGEN PENGIKLANAN SAMBILAN BULUHMAS

SERBA RINGKAS tentang BULUH MAS

Buluhmas adalah sebuah syarikat pengiklanan yang mengiklankan dirinya sendiri untuk produk org lain

Sebuah syarikat pengiklanan bergerak. bkn MLM, bkn pelaburan internet, bukan kutu, bukan juga wang pos tetapi lebih kepada Trading

Stiker adalah produk BM

Apabila genap sebulan stiker yang anda tampal di kereta/motosikal akan diberi upah

Upah tersebut anda akan dpt berterusan setiap bulan..apabila upah dah jadi berterusan, maka istilah upah dah x sesuai..dipanggil pencen

Bonus tajaan pula akan dibayar sehingga level ke-4. Dipanggil juga pencen tambahan

Dalam Buluhmas anda x perlu jual brg, x perlu maintain bulanan, tak perlu menaja tetapi jika menaja pendapatan berganda

Buluhmas dapat keuntungan dr penjualan brg tempatan (Iks) pemotongan 15% dr pencen ahlinya .

BULUHMAS mempunyai plan untuk jangka masa yang amat panjang selaras dengan misi dan visinya tersendiri. Jadi untuk merealisaikan objektif penubuhan syarikat, ia memerlukan seberapa ramaia promoter untuk BULUHMAS mendapat seberapa banyak projek dan target BULUHMAS adalah PENGIKLANAN DARI SYARIKAT GERGASI.


"BuluhMas telah membawa konsep baru dalam Industri Pengiklanan.BuluhMas ingin manawarkan konsep ini kepada syarikat-syarikat yang mahu mengiklankan nama atau produk mahupun sebarang bentuk yang boleh diiklankan.Apa yang membezakan konsep BuluhMas dengan konsep yang telah ada, ianya tidak memerlukan kos yang tinggi dan ianya sungguh efektif."



VISI DAN MISI SYARIKAT

VISI UNTUK MEMPERKENALKAN BERBAGAI PRODUK-PRODUK TEMPATAN.

Anda tak pernah makan dan tak tahu sadin cap ayam tetapi dengan pertukaran produk untuk anda BULUHMAS beri sadin cap ayam,anda makan sadin cap ayam...tak pasal2 anda tahu ada sadin cap ayam...contoh je..

MISI MEWUJUDKAN BANYAK BANYAK BANYAK PASARAYA

Ditempat anda ada Giant, Jusco, Pasaraya Ali disitu juga BULUHMAS ada...di tempat anda hanya ada kedai runcit (kawasan pedalaman) di situ juga BULUHMAS ada.. Uniknya pasaraya BULUHMAS ada pelanggan tetap dan akan bertambah dari sehari ke sehari di setiap pelusuk tanah air..

MENGAPA BULUHMAS?

Kos yang Rendah

Minimum untuk satu sesi (3 bulan) adalah sebanyak seribu (1000) keping pelekat/sticker. Syarikat anda tidak perlu membayar penuh untuk jumlah pelekat/sticker kerana setiap pembayaran akan ditolak 10% untuk digantikan dengan barang atau baucer syarikat anda.



Pemusatan Pengiklanan

Buluhmas mempunyai keupayaan yang tinggi untuk mempromosikan pelekat/sticker anda di mana sahaja di semenanjung Malaysia. Anda boleh membuat pemusatan pengiklanan di daerah setiap negeri mengikut keperluan.



Berkesan dan Efektif

Setiap promoter akan mempamerkan(melekatkan) pelekat/sticker syarikat anda di kereta mereka dan akan membawanya ke mana-mana sahaja selama 3 bulan untuk satu sesi. Mereka bukan sahaja mempamerkan malah akan menyebarkan info kepada orang awam dan setiap promoter akan menggunakan produk atau baucar syarikat anda.

Perkembangan yang Cepat:

Promoter bukan sahaja membawa pelekat/sticker syarikat anda ke mana-mana sahaja malah mereka juga menggunakan kaedah pengiklanan yang paling berkesan iaitu ‘mouth to mouth’. Informasi dapat disampaikan dengan jelas dan tepat.

Servis Selepas Jualan

Setiap bulan selama sesi, BuluhMas akan berjumpa dengan pihak anda untuk menghantar laporan. Ini memberikan lebih peluang untuk pihak kami memahami kehendak anda dari masa ke semasa. Pihak anda juga berpeluang menjemput promoter untuk bersama-sama di majlis-majlis yang diadakan.

MENJANA PENDAPATAN DI BULUHMAS

"BuluhMas menawarkan jawatan promoter sambilan kepada anda dengan pelbagai pakej faedah yang lumayan."


SEBAGAI PROMOTER BULUHMAS ANDA MEMPUNYAI 3 TUGAS UTAMA

1.Menampal pelekat/sticker iklan di cermin belakang kereta anda.

Anda tidak dibenarkan menanggalkan pelekat/sticker tersebut selagi anda mempunyai kontrak dengan pihak BuluhMas.

2.Menggunakan produk atau perkhidmatan pelekat/sticker iklan tersebut.
Anda dikehendaki menggunakan produk yang telah diberi oleh pihak Buluhmas.

3.Bercerita tentang pengiklanan.
Anda perlu bercerita tentang produk/perkhidmatan syarikat yang diiklankan kepada orang ramai. Untuk tujuan itu juga, anda perlu mencari promoter baru untuk pihak syarikat.

Contoh Pelekat/Sticker

PELEKAT MOTORSIKAL



PELEKAT KERETA



Faedah untuk promoter

1. Anda akan dibayar RM1 untuk setiap genap sebulan anda menampal pelekat/sticker di belakang kereta anda.

2. Setiap ahli promoter baru yang genap sebulan anda perkenalkan, anda akan dibayar RM1. Anda akan menerima faedah RM1 setiap promoter di bawah rangkaian anda sehingga level ke-4. Dan setiap level tidak terhad jumlah ahlinya. Ini menjadikan pendapatan bulanan anda tidak terhad.

Contoh:



3. Anda akan menerima produk/baucer yang telah ditetapkan oleh pihak BuluhMas. Produk/baucer ini berdasarkan pertukaran 15% daripada jumlah pendapatan anda setiap bulan.

Permohonan untuk menjadi ahli promoter BuluhMas dikenakan bayaran sebanyak RM15 untuk proses permohonan.

PAKEJ YANG DITAWRKAN KEPADA PROMOTER SAMBILAN BULUHMAS


klik pada gambar utuk besarkan

untuk maklumat lanjut emailkan pada:

mentoshlight@yahoo.com

atau anda boleh sms atau hubungi:

013-5186728

-ayie sedia membantu anda-

Wednesday, May 21, 2008

PERODUA NAUTICA... SUV TERBARU MALAYSIA...


PELANCARAN Perodua Nautica 4WD yang digelar ken deraan utiliti sukan (SUV) kompak dianggap pelengkap bagi menggantikan model Perodua Kembara yang sudah di hentikan pengeluarannya sejak dua tahun lalu.

Nautica yang mirip Daihatsu Terios di Jepun itu berjaya melengkapkan rangkaian kereta penumpang Perodua sedia ada seperti MyVi dan ViVa yang berciri kompak.


Ketika pelancarannya, Pengarah Urusan Perodua, Datuk Syed Hafiz Syed Abu Bakar, menyatakan pihaknya men sasarkan jualan 200 unit Nautica sebulan.

“Nautica dijangka menjadi kesinambungan edisi SUV ke bangsaan yang diwujudkan model Kembara sebelum ini.

“SUV terbaru ini diberi sentuhan tempatan di bahagian bampar dan gril selain logo yang ditukar kepada lambang Perodua,” katanya ketika melancarkan model berkenaan di ibu negara, baru-baru ini.

Hadir sama, Pengerusi Perodua, Tan Sri Asmat Kamaluddin dan Pengarah Eksekutif Daihatsu, Yamazaki Sachio.

Syed Hafiz berkata, beliau mengakui model terbaru Perodua itu menggunakan platform sama dengan Toyota Rush tetapi ia tetap berbeza.

“Rush adalah SUV tujuh tempat duduk dengan pacuan dua roda manakala Nautica kenderaan lima penumpang dengan pacuan empat roda,” katanya.

Nautica 4WD ialah kenderaan SUV 1.5L DOHC dilengkapi teknologi Dynamic Variable Valve Timing (DVVT), sistem suntikan minyak elektronik dan transmisi automatik empat kelajuan.

Ruang dalaman Nautica lebih kemas apabila dilengkapi sistem pemain cakera tunggal dan susunan meter kawalan penyaman udara selain paparan meter pelbagai fungsi.

Sebagai ciri keselamatan, Nautica dipasang sistem im mobiliser, beg udara berkembar, kerangka kukuh, ABS, EBD dan BA.

Perodua mensasarkan mereka yang mahukan sebuah ken deraan seperti sedan tetapi mempunyai bentuk yang lebih bergaya dengan kuasa pacuan empat roda.

Dengan harga atas jalan serendah RM89,900 dan di datangkan dengan dua warna iaitu kelabu medallion dan hitam majestic, Nautica dijangka memberi saingan sengit dalam pasaran kenderaan SUV bersaiz sederhana di negara ini.

"DI PETIK DARIPADA HARIAN METRO"

Saturday, March 8, 2008

arsenal go to next round...

hahahaha....
like i expected....
arsenal have been defeated the last champion uefa AC MILAN...
and now there will go to next round...
hope arsenal will be the uefa champion....

Sunday, March 2, 2008

man u or arsenal?

which side u chear???
and which club you think will be the epl champ??